אתר התקציב המקומי הפתוח מאפשר לבחון את התקציב של כל רשות, בצד ההוצאות וההכנסות; היא מאפשרת להיכנס לרזולוציות גבוהות של סעיפי התקציב ולהשוות בין רשויות שונות, בין שנות תקציב שונות, ובין תכנון לבין ביצוע.

המערכת מציגה רק את נתוני ה”תקציב רגיל” של הרשויות המקומיות. לכל רשות יש גם ״תקציב בלתי רגיל״ (תב”ר), שעוסק בפרויקטים תשתיתיים ומסתכם בסכומים גדולים שאינם מוצגים במערכת בשלב זה. בחלק מהרשויות, נתונים אלו זמינים באתר הרשות.

בנוסף, ישנם כספים העוברים דרך תאגידים חיצוניים ואינם משתקפים בתקציבי הרשויות. דוגמאות לכך הן תאגידי מים שפועלים ברשות והפעלת מוסדות חינוך חיצוניים.

בפרוייקט התקציב המקומי הפתוח אנו פועלים מתוך חזון כפול: עידוד רשויות מקומיות להתנהל לפי עקרונות של שקיפות ושיתוף הציבור, מחד-והגברת מעורבותם של התושבים בהתנהלות הממשל המקומי, מאידך. מטרתנו היא לבנות את הכלים לקיום תקשורת פתוחה ודו-כיוונית בין התושבים לבין הרשויות, שיביאו לחיזוק הדמוקרטיה ויכולת השפעתם של התושבים גם ברמה המקומית.

נפעל במספר מישורים אפשריים:

  • הנגשת התקציב המקומי, כולל גישה ברורה ונוחה לסעיפי התקציב השונים, לשימוש כלל האזרחים
  • פיתוח כלים שיאפשרו מעקב חכם (למשל מבוסס תגיות) אחר דיונים והחלטות במועצה המקומית
  • פתיחת מאגרי מידע של הרשויות שיאפשר להן להנגיש מידע אודות מתקנים ושירותים עירוניים על גבי מפה
  • פיתוח (או התאמה) של אפליקציות לטלפונים חכמים, שיאפשרו לתושבים לדווח על תקלות ובעיות בעיר, בזמן אמת, בדומה לנעשה בארצות הברית
  • כלים שיאפשרו לתושבים להעיר, להציע ולדון עם נציגיהם ברשות המקומית, ויהפכו את התושבים למשתתפים פעילים יותר בהתנהלות הרשויות השוטפת

דוגמה לפוטנציאל הגלום בפתיחת נתוני הרשויות מקומיות ניתן לראות במאגר הנתונים שפתחנו והנגשנו לציבור בשיתוף עם תנועת “התעוררות” בירושלים. המאגר מכיל כ-2,600 נכסים המוקצים לעמותות שונות. כעת יוכלו תושבי העיר לדעת באילו נכסים עירוניים מחזיקה עיריית ירושלים, ולטובת מי הם מוקצים. כמו כן, עמותות שמעוניינות להשתמש במבנים עירוניים יוכלו לבקש הקצאתם, ולהבין לאיזו פעילות הם מיועדים ומתי הם מתפנים. את הנתונים סידרנו בתוך מפות גוגל.

 לעיון בנתונים המלאים לחצו כאן


איך מתנדבים ברשויות מקומיות פתוחות

פיתוח:

JavaScript
HTML/CSS/LESS
Python + Django (נדרש נסיון)

עיצוב:

מעצבים עם ניסיון ב- HTML/CSS/LESS

5 תגובות
  1. gavri
    gavri אומר:

    שלום,
    איפה אפשר לקבל את המידע הגולמי שהזנתם לטבלה?
    תודה על המידע

  2. יורם
    יורם אומר:

    יפה מאוד ותודה רבה. איך אפשר לצפות במפה בעמוד משלה ובגודל מלא? תוכלו להוסיף קישור לעמוד כזה? אגב בספארי על 10.6.8 המפה נעלמת מיד עם טעינת העמוד

  3. ניקי רלסטון
    ניקי רלסטון אומר:

    למה לא לבנות ויקי אם כל התקציבים המקומיים: עיריה, ביתי הספר, מתנ”סים? אפשר לבקש שתושבים יצלמו ליעלו שיהיה קל לכולם לראות.
    תודה רבה!!!!

תגובות סגורות