אז עכשיו כולם כבר יודעים שזה לא הגיוני לבחור לפני שעוברים בכנסת פתוחה. כדי שהביקור אצלנו יעיל ונוח, והמידע על המועמדים שלכם יוגש לידכם, ברור ופשוט, הכינונו (שזה הרבה מאוד אנשים בסדנא, שעובדים על זה ימים כלילות כבר כמה חודשים) מבעוד מועד מערך חדש, במיוחד לפריימריס, ואחר כך גם לבחירות הכלליות. נבחרת הבחירה המושכלת שלנו מורכבת משלושה כלים המשלימים זה את זה, ונותנים תמונה שלמה, שאתה אפשר בהחלט לגשת לקלפי. אתם מוזמנים להכיר את שלושת כלי הבחירה המושכלת שלכם.

המדח”כ

שיתוף פעולה פורה במיוחד עם עמותת מתפקדים, הוליד את הכלי הפשוט והיעיל הזה. לחיצה על חבר הכנסת מגלה את תמונת הפעילות שלו בכנסת, על פי האג’נדות השונות. כלי המדח”כ מציע היכרות זריזה ומדגמית עם המועמדים, לפי סיכום כללי של האג’נדות השונות בכנסת פתוחה.

מערכת האג’נדות

רוצים להעמיק קצת בנושא? באמצעות גראפיקה מושקעת ומשחקיות מובנית, אפשר סופסוף לקבל את כל התמונה – מבלי לקבל כאב ראש. מיקום ימינה על הציר מעיד על תמיכה רבה באג’נדה, ומיקום גבוה מעיד על פעילות (הצבעות) רבה בנושא. לחיצה על מפלגה פורסת אותה לחכי”ם, הממוקמים אף הם לפי אותה חוקייות. מי שיגלול למטה יגלה את כל ההצבעות הרלוונטיות, לפי רמת חשיבותן, ואת אופן ההצבעה של כל אחד מהחכי”ם. מומלץ לגילאי 3 עד 99.

אג’נדה לדוגמה

שאלות ותשובות

עכשיו אנחנו יודעים באמת את כל מה שצריך לדעת על מה שעשה המועמד שלנו בקדנציה החולפת. הגיע הזמן לשמוע מה יש לו להגיד על כך? מדוע הוא נהג כפי שנהג? מה הן עמדותיו, וכיצד הוא עומד ליישם אותן בעתיד? אם הוא מועמד חדש, מהי תפיסת עולמו, ועל מה הוא מתחייב להלחם? כלי השו”ת מתחיל את הדיאלוג עם המועמד, אשר ימשך גם הרבה אחרי שהוא יקבל את הקול שלנו. זהו כלי שמביא את הקשר בין הבוחר לנבחר לעומק ורוחב אולטימטיביים, כפי שצריכה להתנהל דמוקרטיה אמיתית. לצורך כך, הקמנו אתרים לשתי המפלגות הגדולות המנהלות פריימריס דמוקרטיים: מפלגת העבודה והליכוד.

זוהי נבחרת הבחירה המושכלת של הסדנא לידע ציבורי, אותה אנו מתכוונים לקדם בכל הכוח, עד לבחירות ובכלל, בהנחה שאם חלק משמעותי מהציבור ילמד לעבוד אתה, נוכל סופסוף להטמיע את הצורך והיכולת לבדיקה ולמידה, לטובת דיון מהותי ובחירה מושכלת.

בהצלחה!

-עמית גל-