אפשר להרוויח מכתיבת קוד לסדנא לידע ציבורי

לפני כמה חודשים פניתי לאוניברסיטאות ומכללות בתל אביב, עם רעיון לשיתוף פעולה שהלך בערך כך:

סטודנטים בשנה האחרונה לתואר: יכתבו קוד עבור הסדנא לידע ציבורי, ובתמורה ויקבלו נקודות זכות מהאוניברסיטה על כך.

הסדנא לידע ציבורי (אני): תנחה את הסטודנטים ותלמד אותם טכנולוגיות מתקדמות של פיתוח אפליקציות מובייל, ובתמורה תקבל עוד כוח עבודה וקוד לפרוייקטים של הסדנא.

 

בתחילה, חבריי לסדנא לידע ציבורי היו ספקנים וחשבו שיהיה זה מועיל יותר אם אשקיע את הזמן בכתיבת קוד בעצמי, על פי המשוואה ש 10 שעות עבודה של סטודנט שוות שעת עבודה של מתכנת עם נסיון. גם אני לא הייתי בטוח לגבי האפקטיביות של המיזם, אבל חשבתי שאם אכתוב אפיונים מפורטים ומדוייקים לסטודנטים, הפרוייקט יצלח.

לשמחתי הרבה, בתחילת סמסטר ב’ השנה נרשמו 5 קבוצות של סטודנטים למיזם;  4 קבוצות מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, במסגרת פרויקט גמר בהנדסת חשמל בניהולו של יעקב פיינגלרנט, ועוד קבוצה ממכללת אפקה מהפקולטה למדעי המחשב בניהולו של ירון ספקטור. להפתעתי המרובה, בטרם עברו חודשיים מאז תחילת הפרוייקט, אני גאה מאד להציג בפניכם את האפליקציה החינמית “כנסת טריוויה” לאייפון, אשר מחכה בימים אלו לאישור בחנות האפליקציות של אפל:

את האפליקציה כתבו סתיו אשורי ולירון פליס, שני סטודנטים מוכשרים מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. הצמד אשורי-פליס לקח את האפיון הכללי של “משחק טריוויה המבוסס על נתונים מאתר כנסת פתוחה” והפכו אותו לאפליקציה מעוצבת, ממכרת, ובעוד כשבוע נדע אם גם ויארלית. בהתאם לכל הפרוייקטים בסדנא, גם האפליקציה הזו כתובה בקוד פתוח, ולאחר שהאפליקציה תפציע בחנות של אפל, נפרסם את הקוד ונבקש מכל מי שרוצה לעזור ולהמשיך לפתח את המשחק.

עדכון: האפליקציה כעת (2 ליוני 2012) זמינה להורדה באפ סטור:

6 תגובות
  1. עופרה
    עופרה אומר:

    בני, יוזמה מבורכת, כן ירבו, כל הכבוד על הדרך והתוצאה!

    תודה על השיתוף המעניין ותודה למנחים והסטודנטים שלקחו חלק ואני מקווה שימשיכו.. :)!

    Reply
  2. amit
    amit אומר:

    מגניב. יהיה מעולה אם המשחקים גם יתרמו משהו תוך כשי משחק. למשל יתגו חוקים כחלק מהמשחק

    Reply
  3. חיים
    חיים אומר:

    האם יש סיבה שאתם פונים רק לאנשי ת”א ולא לפריפריה ? זה לא שרוב המכללות האקדמיות נמצאות מחוץ לת”א , זה גם לא שיש עוד אוניברסיטאות מחוץ לת”א …

    Reply
    • בני וינגרטן
      בני וינגרטן אומר:

      שלום חיים,

      שיתוף הפעולה עם הסטודנטים הוא ראשוני וניסיוני. היות ואני היוזם והמריץ של התוכנית, ואני גר בתל אביב ללא רכב, בחרתי באופן מודע לפנות למוסדות אקדמיים שיהיה קל לי להיפגש עם הסטודנטים.
      אם הפרוייקט ייצלח, אני מקווה שיהיו עוד אנשים מהסדנא לידע ציבורי שירצו לקחת על עצמם ליווי והנחייה של סטודנטים מעוד מקומות בארץ.

      Reply
      • דוד שמעון
        דוד שמעון אומר:

        חיים,
        לפני כשנה, מזכ”לנו חנך שני סטודנטים בטכניון שבחיפה, בקורס בו הם פעלו במזכרת הסנדא.

        Reply

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *