שלום. אני עמית גל, ואני מכור

שלום. אני עמית גל, ואני מכור לתיוג
זהו, המטפלת שלי (טוב נו, אשתי) אמרה לי שאין ברירה, אני חייב לצאת מהארון. אנשים מסביבי כבר מתחילים לדבר. הניחושים על הסיבה להיעלמותי בזמן האחרון מתפשטים במהירות. אומרים שאני מהמר על מרוצי עכברים, אומרים שנדבקתי בעגבת, אומרים שהתחלתי ללמוד אצל רב קבלי, או גורו טיבטי, ומותר לי לתקשר רק עם צמחים.
מודה. זה נכון שהתמכרתי, אבל מדובר במשהו מופרע הרבה יותר: התמכרתי לתיוג חוקים.
הכל התחיל בהאקתון האחרון. בשלב שבו הבנתי שלא יעזור כמה אשב מול המחשב ואכווץ את גביני עיני, אף אחד לא יאמין שאני כותב קוד. אז החלטתי להתחיל לתייג. בתור התחלה בחרתי לי את חבר הכנסת האהוב עלי, והתחלתי לעקוב אחרי החוקים שלו. נדמה לי שהחוק הראשון היה קשור לרגולציה של אנטנות סלולר. ממבט ראשון זה נראה די משמים. אבל האופציה להמשיך לנסות לעשות פרצוף של מתכנת פאתטית יותר. אז צללתי פנימה. קראתי את דברי ההסבר לחוק, וכדי שאוכל לתייג אותו באופן מושכל, התחלתי לנתח אותו עם עצמי ולהבין אותו לעומק.
אחרי עשר דקות הייתי מכור.
זה עניין אחד לקרוא בעיתון (סליחה, בynet. סליחה, בRSS) על הצעת חוק או התנהלות פרלמנטרית, וסיפור אחר לגמרי להכיר את החוק ברגעיו הראשונים, להבין את מה שעומד מאחוריו, את המניעים שלו ואת הכוונות האמיתיות של המציעים והמתנגדים, שמשתמשים הרבה פעמים בלוליינות וורבאלית מפוארת כדי להסתיר אותה ולכבס את עצמם.
מרתק להבין, אבל מרגש באמת לדעת שאתה לוקח חלק. אחרי שנים של צעדות בהפגנות, מילוי עצומות, הדבקת פוסטרים וכתיבת מניפסטים, שהקשר בניהם לבין המערכת וההשפעה על הצמתים שבהם באמת נוצרת מדיניות, מעורפל ביותר, פתאום אני נמצא שם. ממש במקום עצמו, ומצביע. לא בעד או נגד, כי זה לא המקום לכך, אלא מצביע על הדבר עצמו: תראו, יש כאן חוק שקשור לחינוך/מיעוטים/גזענות/אוכלוסיות חלשות/בריאותוכו’. עכשיו, זה הזמן של כל מי שזה מעניין אותו להתעורר.
תיוג חוקים זה הבסיס לכל הפעילות שמתרחשת בסדנא. אחר כך בונים מזה את האג’נדות, מדרגים את הח”כים ומפלחים את המפלגות. תיוג הוא הדלק. שום דבר לא יזוז באמת ללא התיוג. כל אחד יכול לתייג, אין צורך בכל ידע טכנולוגי או פוליטי. לא צריך גם להתחייב לכלום, אפשר לתייג מהבית או מהטלפון, להקדיש לזה שעתיים שבועיות מוגדרות מראש, או לקפוץ פנימה בכל פעם שמתפנה לך קצת זמן. עיסוק מומלץ לישיבות ארוכות ומשעממות, מתאים לחיסול של זמן המתנה למענה טלפוני, או עד שאיזו תוכנה יורדת או סרט מסיים לרנדר. אפשר לחפש חוקים שאף אחד לא נגע בהם עדיין, או לעקוב אחרי מי שמעניין אותך. אפשר לקדם ככה חוקים שנראים לך חשובים, או לעורר התנגדות לחוקים שנראים לך מסוכנים. הכל מתחיל בתיוג.
רק אזהרה אחת: לא מומלץ לתייג בזמן שאתה משוחח בטלפון. מרגישים. תאמינו לי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *