שאלות ותשובות על חשמביר השו”ת

מה הרעיון?
תקופת הבחירות היא זמן מיוחד בפוליטיקה, זמן שבו המועמדים הכי קשובים לבוחרים. מטרת החשמביר “שאלות ותשובות” לאפשר לציבור להעלות שאלות ולמועמדים לענות. בשלב הראשון פיתחנו ושיחררנו לענן שני חשמבירים: אחד עבור חוג תדמור בליכוד והשני עבור חוג שיתוף הציבור בעבודה.
זה עבד?
בגדול, כן. המטרה בשלב הראשון היתה להוכיח יכולות ואני מאמין שאת המטרה הזו השגנו. אומנם האתר של הליכוד לא זכה להצלחה – כנראה בגלל הלו”ז הצפוף, מועמד אחד בלבד טרח לענות. בעבודה זכינו לשיתוף פעולה פעיל יותר – 123 משתמשים נרשמו, מתוכם 14 מועמדים. נשאלו 47 שאלות וניתנו 66 תשובות. היו גם 97 מקרים בהם בוחרים הצטרפו לשאלה קיימת – השאלה הפופולרית ביותר זכתה ל 11 שואלים ו 5 תשובות, והמועמדים זכו לעמוד שמרכז את תשובותיהם – לדוגמה דובי קננגיסר.

מתי החשמביר נולד?
שו”ת הינו התחיל לפני הבחירות לכנסת ה 18, כאשר פיתחתי את אתר “צפים”.  לאחר הבחירות הצטרפתי לעפרי ולכנסת פתוחה והקוד הרקיב. לפני הבחירות הנוכחיות התחלנו מחדש – ב 12/10/12 פורסמה הגרסה הראשונה של הקוד. וב אמצע דצמבר עלו האתרים עבור העבודה והליכוד.
מי תרם לחשמביר?
כרגע, החשמביר הרץ מורכב מ 16,111 שורות הקוד. ישנן עוד כמה מאות שורות בעבודה – משימות שעדיין בטיפול כמו שליחת דואל וחיבור לרשתות חברתיות. את השורות האלו ואת העיצוב פיתחו המתנדבים הבאים:

  1. אמיר ניסים
  2. יובל פיינשטין
  3. משה קמינסקי
  4. בני דאון
  5. שי ברגר
  6. פאול וולש
  7. אירית מלקה
  8. שימעון טולטס
  9. ינין אלבי – עיצוב
  10. פאבל שוכמן
  11. דרור ברן

לשמחתי, אני התורם הגדול ביותר, בזכות יד הנדיב שתרמו 40,000 ש”ח שאיפשרו לי להשקיע את מירב זמני בחודשיים האחרונים בפיתוח החשמביר.

מה הלאה?
הפעולה הבאה של החשמביר תהיה בבחירות המקומיות שיערכו ב 22/10/13. יש לנו בדיוק עשרה חודשים להביא את הקוד והעיצוב למצב בו לכל מקום יהיה חשמביר משלו שיעזור להציף את הבעיות החשובות ולפרסם את תשובות המועמדים. את המשימות לטיפול ניתן למצוא כאן.

4 תגובות
    • Udi
      Udi אומר:

      חשמביר=חשמל+אביר
      הצעתי לשיפור.

      שלום לכם,

      היות והכל בעולמנו זה חשמל, מתחילת המחשבה (זרם עצבי אינטגרטיבי) ועד סוף המעשה (שרירים, הטבלה המחזורית מגנטיות, מכונות, אנרגיות, אטום-גרמי היקום)

      והיות והאצילות המחשבתית, היא הבסיס לאהבת האדם באשר הוא, נראה לי שהצעתי עונה, מקיפה ומייחדת את המשימה האצילה שלכם יותר מכל ׳חשמביר׳ לסוגיו.

      קודקודפתוח :
      ————-
      הפתיחות המחשבתית היצירתית והחופשית, לתועלת החברתית, דרך הקוד הפתוח.

      ׳קודקוד׳ בעברית הוא גם ׳ראשגדול׳ בבחינת ראש וראשון ביחד עם חושב-יצירתי-מחוץ לקופסה, אצילי נדיב ומוכשר, העוזר לאחר, חבר, אח, מפקד ומורה.
      (מלבד הכפילות-המעצימה, של המונח ׳קוד׳ ).

      ׳קודקודפתוח׳
      הוא הפתיחות המחשבתית החופשית, האצילית והיצירתית, המאתגרת לפיתוח מתמשך לתועלת האדם, החברה והחיים, בעולם חדש ומתחדש, דרך המשמעות והפילוסופיה של ׳הקוד הפתוח׳.

      ולכן, הצעתי לכם,לנכס את המונח ׳קודקודפתוח׳ , המובן, המאתגר והפותח, במקום המונח ׳חשמביר׳ המצמצם, הבלתי מובן והדוחה.

      לשנה טובה,
      אודי.

      Reply
  1. בני דאון
    בני דאון אומר:

    אודי, תודה על ההצעה, אבל לא תודה.
    לא אנחנו המצאנו את המילה “חשמביר” אלא העתקנו אותה מהתרגום הנפלא של פאולינה צלניק ל”קיבריאדה” של סטינסלב לם. הקיבריאדה עוזרת לנו לחשוב על הקוד שלנו במישור אחר ולפרויקטים לקבל חיים משל עצמם. ההצעה שלך לעומת זו מעתיקה מונח מהעולם הצבאי – “קודקוד” – דבר שדי בו כדי לגרום לי לפריחה קלה.
    אבל מעבר לריח שמן הרובים ש קודקודפתוח מעלה באפי, אביר וקודקוד הן ליות שונות בתכלית. הקודקוד מכוון מטרה והנאמנות שלו הוא למדים אותם הוא לובש. האביר מכוון לשרת את אדוניו והנאמנות שלו היא לקוד האבירי.
    בבסיס, החשמבירים משרתים את המשתמשים שלהם וחשמביר טוב מעוצב על פי פרסונות ותסריטי משתמשים ולא על פי מטרות הסדנא (==מדים).

    Reply

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *