עדכונים שבועיים של הצוותים שלנו – 1.1.13

יובל אדמון, מנכ”ל הסדנא:

1. טוב אני מניח שכולם מודעים להאקתון שהיה, וזה המקום להגיד תודה רבה לכל מי שהגיע, למובילי הפרויקטים שהכינו את מה שצריך לקראת האירוע והובילו את העשייה בזמן ההאקתון, ומעל הכל למור הנהדרת שהובילה את ההאקתון עצמו. לדעתי זה היה ההאקתון המוצלח ביותר שלנו עד היום, ואני מקווה שמכאן זה רק יילך וישתפר 🙂

2. מהאקתון להאקתון, כחלק מתהליך הייעוץ הארגוני שאנחנו עוברים, יש כוונה לקיים “האקתון רעיוני” של הסדנא, ב-25-26.1.13, במקום שטרם נקבע. הרעיון הוא להביא את תהליך הדיון על תכנית העבודה לשנת 2013, לצד דיונים אסטרטגיים על חזון הסדנא, האסטרטגיה הארגונית שלה ועוד, לשיא במהלך סופ”ש (כולל לינה), כאשר התוצרים ישמשו את הסדנא שנים קדימה.
אני יודע שזה קשה להתנתק ככה לסופי שבוע יחסית סמוכים (גם לי), אבל זה חשוב מאוד בשביל שכולנו כקהילה נשפיע על החזון, המטרות, תכנית העבודה והמבנה הארגוני של הסדנא, אז אשמח מאוד אם תוכלו לשריין את התאריך. כמו כן אם יש פעילים בקהילה שמעוניינים לעזור להרים את האירוע, נא לפנות אלי או למור.

3. עדכון חשוב: בפרויקט רשויות מקומיות פתוחות, בהובלת עידו עברי, נבחר צוות פיתוח שכיר לפרויקט “תקציב פתוח מקומי”- יהונתן דניב והשותף שלו פול וולש. בהצלחה! בהמשך יפורסם ככל הנראה מכרז גם לצוות עיצוב…

4. ענייני הקמת גרעין ירושלמי של הסדנא מתחילים לעבור הילוך, בהובלת מור. כל מי שגר באזור ירושלים ורוצה לקחת חלק, נא לפנות למור שמרכזת את הנושא. המטרה היא לקיים מפגש פיתוח ראשון תוך כשבועיים-שלושה. במקביל, הוועד שלנו אישר להתקדם מול הספרייה הלאומית להקמת Hub בספרייה, וכן לשיתופי פעולה איתם. מי שמעוניין לעזור עם זה- נא ליצור קשר איתי.

5. בשבועות האחרונים התבקשנו להגיע ליותר ויותר הרצאות והדרכות על הפעילות של הסדנא, הפרויקטים שלנו וכו’. אולי זה כי עכשיו בחירות, אבל לדעתי זה גם כי אנחנו יותר ויותר מעניינים את הציבור שמתחיל להיחשף אלינו. זה נע בין הרצאות בבתי אבות דרך הרצאות בפאבים, מרכזי צעירים, ועד הרצאות בפני ממונים על חופש מידע בכנסים מקצועיים (אני נתתי אחת כזו שבוע שעבר בתל אביב). לדעתי זה ממחיש יותר ויותר כיוון אליו אנחנו חייבים להתפתח השנה (וגם מופיע בטיוטת תכנית העבודה)- תחום ההדרכה (=חינוך, הכשרה, הטמעה, הסברה). אשמח להתייחסויות לנושא במסמך תכנית העבודה. הנה גם טיוטה מאוד מאוד ראשונית להגדרת תפקיד של רכז של הנושא, והנה גם טבלה בסיסית למיפוי קהלי יעד. אשמח מאוד להערות על המסמכים הנ”ל.

פיתוח אתר כנסת פתוחה – מאיר קריחלי

השבוע הרביעי עמד בסיום ההכנות להאקתון, כאשר המטרה העיקרית הייתה הקלת התחלת העבודה על הקוד של הפרוייקט. אז מה היה לנו שם בעיקר ?

הושלם התיעוד עבור המפתחים, כולל הוספה תיעוד להגדרה של IDE אחד (לעת עתה – Eclipse/PyDev) לעבודה מול ה-virtualenv.
בהאקתון הוספנו גם הוראות התקנה עבור OS X (תודה לזוהר), וקיבלנו pull requests לתיקונים נוספים, והוא שופר עקב משוב בפועל.
תוקן טסט שהיה נופל למשתמשי חלונות (אשר קשור לעובדה שאין pdftotext מותקן אצלם).
תוקן באג בסקריפט אשר מייצא את בסיס הנתונים למפתחים, מה שאפשר לספק בסיס נתונים עובד, עם מספיק מידע (אנו לא יכולים לייצא הכל), לשימוש המפתחים.
שונה ה-fabfile המשמש להתקנות בשרתים – מספיחי המעבר ל-virtualenv, אשר הושלם. בפועל המפתחים ושרתי הכנסת הפתוחה המשמשים ל-http עובדים כבר עם venv. עדיין נותר להעביר את הקוד שיושב בשרתי בסיסי הנתונים.
במהלך השבוע, ובעיקר בהאקתון, מוזגה כמות מכובדת של pull requests, חלקם הצריכו תיקונים קטנים מאיתנו, חלק שופרו ע”י המפתחים עצמם לאחר מספר הערות, רובם היו בסדר גמור.
לקראת סוף ההאקתון התחלנו לקבל חומר לעבודה מהמעצבים (אשר מנוהל במאגר ה-ok-templates). הוחל השינוי של התבניות וה-css, בהתאם לקווים המנחים. מדובר בשינוי די מאסיבי (מספר לא מבוטל של תבניות יצריך שינוי), לכן הוא מנוהל לעת עתה בענף בשם bootstrap במאגר שלי, עד שיבשיל לכדי משהו שאפשר לשלב בענף הראשי.

לטעמי מבין ההאקתונים שהיו עד כה האחרון היה המוצלח ביותר. ראינו תוצאות מבורכות מכל הצוותים שעסקו במלאכה, מפתחי הכנספת הפתוחה, צוות המובייל, העיצוב והתוכן. הקריאטיב החליט להחזיק אותנו במתח עוד יומיים 🙂

תודה לכל המשתתפים בהאקתון (כולל אלו שלא היו נוכחים במקום), תודה ליובל ומור שדאגו לכל צרכי הבאים וגם שלא אדמם למוות ותודה לאורי וגוגל על המקום.

חפרתי מספיק, מקווה שלא סבלתם יותר מדי. כעת, כדי להוריד את כל האוכל בהאקתון, צריך לרוץ מרתון.

שבוע טוב

צוות תוכן – גל חן

היה לנו האקתון נהדר מבחינת תוכן. זו פעם ראשונה שיש בהאקתון של הסדנא צוות תוכן – וסלחו לי על הצרפתית אבל we kicked ass. תודה לכולכן/ם שבאתן/ם. זה באמת היה נהדר.
ביום שבת, אחרי שסיימנו עם שיוך החוקים, חלקנו ישבנו לשוחח על מה כדאי שנעשה ואיך להמשיך מכאן. עלו מספר רעיונות, מתוכם יצרתי טיוטה לתוכנית עבודה. החלק הראשון שלה מפורט יותר ומתייחס לתקופה שעד הבחירות, בה אנחנו צריכים לעשות דברים ספציפיים כדי להגדיל את החשיפה לכנסת פתוחה ולפעול בתיאום עם עמית גל, הקמפיינר שלנו. אחריהן ישנם נושאים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם בשגרה, שננסח יחד טוב יותר ונלמד יחד מהם הצרכים. אשמח אם תיכנסו למסמך, תעירו הערות ותחליטו אילו משימות הייתם/ן רוצים/ות לקחת על עצמכם/ן.

דבר שאמרתי בפגישה בשבת – וחשוב לי להבהיר לכל מי שלא הייתה (כן, אני מדברת לפעמים בלשון נקבה, מרב מיכאלי סטייל): אנחנו ארגון דמוקרטי, ששואף להתנהל בצורה שקופה ושיתופית ככל האפשר. זה אומר שאני לא מנהלת אתכם/ן, דעתי לא חשובה יותר משל אף אחד/ת אחר, וההחלטות הן משותפות. המטרה שלנו היא להיות קהילה, לא ארגון היררכי. אני רק מרכזת את תחום התוכן – ולא מנהלת אותו.

אגב, שימו לב שהגענו ליותר משליש יעד התרומות שלנו. אם בא לכן/ם לתרום כמה שקלים והכל.

יהיה כיף

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *