עדכונים שבועיים – 20.01.13

עדכונים כלליים – יובל אדמון, מנכ”ל הסדנא

1. בשבוע שעבר עלה בשעה טובה העיצוב החדש של כנסת פתוחה! כל הכבוד לכל מי שהוביל את התהליך בשנה האחרונה, זוהי בהחלט קפיצת מדרגה משמעותית. בעיצוב החדש יש כעת הרבה משימות הן בצד הקוד, הן בעיצוב והן בתוכן להשלים, אז כל מי שרוצה לעזור לסיים את התהליך, נא להתחבר לצוותים הרלוונטיים: פיתוח: [email protected]
עיצוב: [email protected]
תוכן: [email protected]

2. בשבוע שעבר גם עברנו את סף ה-40,000 ש”ח שהצבנו כיעד במסגרת קמפיין גיוס תרומות מהציבור ב-headstart.co.il. לא רק שעברנו את היעד (ולכן נקבל את הכסף שנתרם) אלא גם שברנו בימים האחרונים את שיא כמות התורמים לקמפיין בודד באתר! כל הכבוד לעמית גל מנהל הקמפיין שלנו שהוביל את זה, וגם לאלכס ולגל ובעצם לכל מי שעזר לקדם את זה ולדחוף את זה. לדעתי זוהי הצלחה אסטרטגית של הסדנא, כי מעבר לכסף שגייסנו, מעבר לתפוצה הרחבה אליה הגיע הקמפיין, מה שהכי חשוב זה שהציבור הישראלי הביע בנו אמון רחב בצורה חד משמעית, וזה עוד יעמוד לזכותנו רבות בהמשך.
היום זה היום האחרון בו אפשר לתרום לקמפיין, אז מי שהתלבט, לא הספיק, שכח, הנה: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=784

3. מחרתיים (יום שלישי) בחירות כמובן. זה יום חופש מהעבודה, אז מי שיש לו אפילו כמה שעות להתנדב לצאת לקלפיות עם חולצת סדנא וליצור אינטראקציה עם הציבור. הכיוון כרגע הוא לא אייפדים ו”תצביעו מושכל”, המסר הזה כבר עבר והוביל אותנו לשיאים של עשרות אלפים רבים- להבנתי כ-120,000, כניסות לכנסת פתוחה בחודש האחרון, ולמעל 300,000 אנשים שנחשפו לקמפיין הפייסבוק שלנו בשבוע החזק ביותר שלו בשבוע שעבר, אלא יותר לכוון ליום שאחרי, לוודא שאנשים שהצביעו לא ירגישו שבזאת שהשתתפו פעם אחת בארבע שנים בתהליך הדמוקרטי הם עשו את שלהם. להפך- חייבים להמשיך להיות מעורבים. מי שרוצה להתנדב לכמה שעות, שידבר עם מור: [email protected]

4. בשבוע שעבר נפגשתי עם חברת “ידיעות טכנולוגיות” (YIT), לאחר שאורי הוך עשה את החיבור. יש להם רצון גדול מאוד לשתף פעולה עם הסדנא בהתנדבות של עובדיהם בפרויקטים של הסדנא, וזה משהו שנפתח לאחר שנעבור את הבחירות בשלום.

5. פגישה חשובה נוספת בשבוע שעבר הייתה עם ד”ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, בנושא מחשבה לגבי איך אפשר להכשיר את התקשורת לפתח data journalism כמו שצריך. זה מתחבר למחשבות אצלנו בכל הקשור לפיתוח תחום ההדרכה, וקהלי היעד אליהם אנחנו רוצים להגיע. אשמח מאוד לשמוע מחשבות בנושא, לדעתי הוא אסטרטגי לשנה הקרובה.

6. לקראת סוף השבוע האחרון יהונתן דניב ופול וולש התחילו לעבוד תחת עידו עברי מוביל פרויקט רשויות מקומיות על פרויקט התקציב הפתוח המקומי. מדובר בפרויקט של כחצי שנה, ובקרוב מאוד תצפו לעדכונים שבועיים בקבוצת הפיתוח הרלוונטית, בתקווה שנרים פרויקט יוצא דופן וחדשני מאוד.

7. ברביעי האחרון התקיים מפגש הפיתוח הראשון של הגרעין הירושלמי של הסדנא. כל הכבוד לכל מי שארגן, כמובן למור, לעידו, לניר יריב, לאגם רפאלי ולאחרים. השתתפו כ-25 חבר’ה במפגש, ואנחנו מקווים לקיים את המפגש הבא בשבוע הבא. לפרטים- מור [email protected]

8. עדכון אחרון- היום הייתה פגישה משותפת עם siftech.org.il, הספרייה הלאומית ומייקל אייזנברג בספרייה הלאומית. אנחנו מנסים לפתח הלאה את הרעיונות ובעיקר לקדם בצורה פרקטית את הקמת ה-Hub בספרייה הלאומית. בשבועות הקרובים נצטרך להתקדם לכתיבת תכנית עבודה מפורטת יותר ולהבין מהספרייה את אפשרויות השיפוץ, ומשם כבר הצעד הבא הוא בניית תקציב מסודר ותחילת גיוס כסף לטובת הנ”ל…

מחר מפגש הפיתוח ב”עורו” (לגוגל יש אירוע מחר, בשבועות הבאים נחזור לגוגל).

פיתוח כנסת פתוחה – מאיר קריחלי

אז מה היה לנו שם ? כפי שחזו עיניכם למרבה ההנאה/סבל (הכל בעיני המתבונן), עלה העיצוב החדש לאוויר.

מאז בוצעה עוד כמות לא מעטה של התאמות, אך עוד עבודה רבה לפנינו (כולל דברים שלא קיימים בעיצוב הנוכחי ואנשים מבקשים שיחזרו).

עוד שינוי לא קטן שבוצע ע”י בני הוא שילוב ענף ה-polyorg לבחירות 2013 ב-master והעלאתו לאתר.

הצפי השבוע הוא כמובן המשך העבודה על עיקום האתר למשהו אכיל עוד יותר.
כעת קצת יותר טכני:

  • ענף ה-bootstrap מוזג ל-master, אם הייתם על ענף ה-boostrap נא לחזור לענף ה-master ולמזג שינויים.
  • אם יש לכם checkout ישן, נא לעדכן מה-master, במיוחד לפני שאתם שולחים pull requests, אחרת ה-request יהווה סמטוכה בפוטנציה.
  • יש לך בעיה עם migration ב-mmm ? עקב אי ניהולו ב-south. עד שנייצר בסיס נתונים חדש למפתחים, הריצו:python manage.py migrate mmm 0001_initial –fakeלאחר מכן הריצו migration הרגיל.
  • כדי לשמור על נקודת ייחוס, לפני המיזוג נוצר תג בשם pre-bootstrap אשר ייקל על איתור פונקציונליות ישנה.

קמפיין הבחירות – עמית גל

אנחנו בטירופים של ארגונים למחר, אז ממש אקצר:

1. העברנו הרצאות ברחובות, עפולה ומט”ח. היה נחמד, אם כי די דליל. כדאי לוודא כמה מגיעים לפני שנוסעים.

2. קמפיין האדסטארט נגמר היום. ברשותינו 45780 שח, שזה 114% מהיעד, עם שיא של תומכים: 321. תודה לכווווולם.

3. העלינו הרבה מאוד פוסטים. חלקם זכו לאהדה, חלקם עצבנו את חלקכם. צר לי על כך. החל ממחר יחזור השקט לגזרה.

4. לאחר שנכשלו מאמצינו לגייס כוחות שטח מין החוץ (החברה של דפני וכאלה) נצא מחר עם צוות קטן אך נחוש אל הקלפיות. אנחנו מתארגנים על זה עכשיו. מי שמעוניין להצטרף – בשמחה. נא ליצור קשר עם מור שמרכזת את העניין.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *