מה לעשות? לעשות!

היה היום דיון מעניין על נוהל החממה החדש שגרם לי לחשוב.  חגי דיבר על כך שצריך להכניס את עקרונות הקוד הפתוח לנוהל. לטעמי, הוא צודק.

לו אני הייתי מפתח נוהל בעקרונות הקוד פתוח, הייתי מתחיל בהתחלה.  קודם כל, מחפש נוהל מוצלח ברשת, נוהל מבית שישמח שנמזלג לו את הנוהל ונצטרף לפיתוח.  למה להתחיל מהתחלה אם אפשר לנצל ידע ציבורי שנצבר בשנים של פיתוח ומאות פרויקטים? עדיף להצטרף לקהילה קיימת וללמוד מהנסיון של אחרים.

אחד העקרונות של הקוד הפתוח הוא שתמיד יהיו אתגרים מעניינים יותר.  למה להתעכב? פשוט למצוא קהילה חיה ונושמת שמפתחת את מה שצריך ולעבור לאתגר הבא.

ההתפתחות של התקשורת, יכולות המחשוב והאחסון מביאים איתם אתגרים מעניינים יותר ויותר.  בשירות הצבאי שלי חיברתי שני מחשבים ב uucp דרך כבל rs232 מוצלב שהלחמתי בעצמי.  אני אפילו זוכר שפעם אחת כשהייתי צריך להצליב את פינים 2 ו 3 והתקשורת עדיין לא עבדה, הרס”ן שאל אותי אם לא צריך להצליב גם בצד השני.

היום, אין לי רס”ן על הראש ואני מפתח חשמבירים שמגישים את שאלות הציבור למועמדים לבחירות המקומיות.

הקטע הוא, שמצאתי בקלות נוהל קיים.  לאפאצ’י יש כזה והוא תומך ביותר ממאה פרויקטים! כיום אפצ’י מתבססים על אינקובטור שדרכו עוברים כל הפרויקטים.  התחלתי לתרגם את הטקסט מהאינקובטור שלהם ואשמח לעזרה בויקי.

9 תגובות
  1. עידו
    עידו אומר:

    כן, אבל… הנוהל שנועם כתב מתבסס על משהו קיים, והוא נוהל קליטת חשמביר שנדמה לי שאתה עצמך כתבת (או מישהו מוכשר אחר מהסדנא כתב). הוא מבוסס על הניסיון שלנו, על המבנה הארגוני שלנו, ועל הקהילה שלנו. איך זה רע בדיוק? אני בסה”כ מסכים עם מה שכתבת, אבל במקום למחוק במחי קולמוס דיגיטלי את העבודה של נעם, הייתי בודק כיצד ניתן לשלב בין העקרונות של קהילת אפאצ’י, לעקרונות של הסדנא.

    מה דעתך?
    (וזה שהקאפצ’ה אומרת לי mutineers זה רק צירוף מקרים משעשע)

    Reply
  2. Benny Daon
    Benny Daon אומר:

    ברור שנשלב. רק הבה נתחיל עם המדריך למובילים חדשים שגדולים מאיתנו פיתחו. תאמין, לי אנחנו מפסידים מעט מאוד אם נזרוק את הנוהל הקיים לפח האשפה של ההסטוריה.

    אני בכלל חושב שלא אני ולא הסדנא צריכים נוהל. אנחנו צריכים מדריך למשתמש שממנו יגזרו הפרומוים, הפעילויות והפגישות שישרתו את המתנדבים.

    Reply
  3. Hagai Folkman
    Hagai Folkman אומר:

    הידע והניסיון שלך יכולים לעזור להרבה מפתחים. אני מעודד אותך להמשיך לכתוב פוסטים.

    Reply
  4. Noam Castel
    Noam Castel אומר:

    עידו, תודה על הדאגה.

    הטיוטא לנוהל שהצגתי היא רק הצעה, לא מושלמת, המבוססת על הניסיון המצומצם שלי בארבעה חודשים של ריכוז קהילות הסדנא. העקרון המנחה שלה הוא להפסיק מצב שבו המנעות של חברים בקהילה מהצגת עמדה (או השתתפות בדיון) משמשת דה-פקטו כתמיכה בקבלה של חשמביר וניסיון לחבר מובילים מנוסים כשומרי סף. יתכן מאוד שיש דגמים מוצלחים יותר – יאללה, אפשר לייבא/לתרגם/להתאים וליישם. הדגם של אפאצ’י, שבני הציע, הוא מרתק, אבל אני מציע לפני שמגיבים לו לקרוא עליו ולהבין אותו ואת ההשלכות שלו על הסדנא.

    כמו בקוד, גם בענייני הקהילה, אני מאמין שהיוזמה והמעשים יכריעו. לי אין שום התנגדות להסיר את ההצעה, להשהות את הגשתה לועד או להגיש אותה לצד דגם חלופי. זאת, כל עוד מי שהעניין בליבו ידאג להגדיר ולקדם את זה. ישנו עניין מהותי שבו אני מאוד מסכים עם בני. בסדנא (ובארגוני קוד פתוח בכלל) הצטברו ידע וחכמת-מעשה רבים. אנחנו לא עושים בהם מספיק שימוש ולא נחשפים אליהם מספיק. גם אם כל מה שיצא מהטיוטא שהוצגה זה שיועלו וישקלו דגמים שמבוססים על מעורבות ולקיחת האחריות של בעלי הידע והניסיון – אשרינו.

    בקיצור, הצפתי בעיה והצעתי פתרון אפשרי, ולא יחיד. צוות הסדנא (ובכלל זה, רכז/ת הקהילה) אמור לתמוך, לקדם ולממש את חזון החברים בקהילה, לא לכפות עליהם נהלים. אם יש כיוון אחר ראוי ורצוי יותר, יאללה קדימה.

    Reply

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *