עדכוני הסופ”ש מצוות הסדנא לידע ציבורי (30.3-3.4.2014)

שלום שלום.

בסופו של שבוע רווי אקטואליה, חשבנו שכדאי להזכיר את שני הארועים המשמחים בתחום חופש המידע: כניסתן לתוקף של תקנות חופש המידע החדשות והשקתון “תביא ת’דאטה”, הכלי החדש שמקל על כולנו לקבל מידע. שאפו ותודה לניר, יהודה, יאיר, דנה ורועי על תהליך ארוך שהבשיל לכדי מימוש ועל התצוגה המשמחת.

לאלו שפספסו את המפגש, תקציר עניין:

  1. האתר, שתורגם על בסיס פרוייקט בריטי, מאפשר לכם להגיש בקשות חופש מידע מכל רשות וגוף ממשלתי. אתם רק תגידו מה, והמערכת תדאג להמשך תהליך.
  2. במידה ומישהו/י כבר הגישו בקשות דומות שנענו, תוכלו להגיע למידע ישירות דרך המערכת.
  3. על פי התקנות החדשות אנו פטורים מתשלום אגרת בקשת המידע. כדי ליהנות מהפטור עליכם להחזיק בקוד ההפעלה הארגוני שלנו. רוצים אותו, או כל עזרה אחרת הקשורה במערכת? יאללה, פנו במיל לניר, דנה, או נעם.

ועוד כמה קריאות כיוון לשבועיים-שלושה הקרובים:

  • פתחו יומנים, נקו פירורים: ערב לפני ליל הסדר נבקש את עזרתכם המשתפת בהשקה הויראלית המתוכננת של Anyway, חשמביר השקיפות ועירוב הציבור במלחמה בתאונות הדרכים. פרטים בקרוב.
  • בימי ב’, ה-14.4 וה-21.4 (ליל הסדר וחג שני) לא יתקיימו המפגשים התל-אביבים. ביום ד’, ה-16.4, (חוה”מ) יבוטל גם המפגש הירושלמי.
    פוחדים להתגעגע? גם אנחנו, ולכן, אם תרצו לארגן לכם מפגש מצומצם לפיתוח ודחיפה של החשמביר שלכם, או סתם לנצל את פסק הזמן למחשבות, תכנונים או עניינים שמחוץ לשגרה, דוא”לו לנעם, אנחנו בסביבה ונשמח להתגייס.
  • מזל טוב. שבי נבחרה לועדת השופטים בתחרות הקריקטורות בנושא חופש המידע של משרד המשפטים. הדין יינתן ב-29.4.
  • תגידו, אתם זוכרים שיש לנו משרד חדש בת”א ושאתם מוזמנים להיעזר בו לעבודה וקידום החשמבירים? או, אתם יודעים מה, בואו גם סתם לשתות קפה ולפטפט.
  • יש עורכי וידאו בקהל? בהמשך לזכייתה של הסדנא בפרס האפקיטביות של ארגון מידות, נזדקק לעזרת בזק בעריכת סרטון קצר שמציג אותנו. אם אתם בעניין, אנא צרו קשר במהירות עם פולינה או עם שבי.
  • ה-OGP פרסם השבוע הזמנה ל-webinar  הבא, שיעסוק בתפקידם של נציבי תלונות ציבור בקידום ממשל פתוח. הוובינר יתקיים (באנגלית) ב-16.4.2014, בשעה 17:00 (שעון ישראל). לפרטים והרשמה.
  • בשל מבחן מיותר ייאלץ נעם לעזוב את המפגש התל-אביבי הקרוב מוקדם מהרגיל, סביב 22:00. אם תרצו לקבוע או לשוחח, אנא נסו לתפוס אותו עוד קודם, או לתאם מראש במייל. ואם תהיתם מהו השיר שנתקע לו בראש בלכל אורך המפגש הפיתוח האחרון, אז הנה הוא (אזהרה: זה נורא).

 

שבתשלום

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *