הזמנה להשקה בכנסת של אתר “פותחים את התקציב”

לחברי הסדנא לידע ציבורי שלום,

בחודשים האחרונים מתנדבי ומתנדבות “פותחים את התקציב” עמלו ימים כלילות על האתר החדש לקראת הצבעת הכנסת על תקציב המדינה לשנת  2015, כשירות לחברי כנסת, עיתונאים והציבור הרחב.

אנחנו שמחים ונרגשים להזמין אתכם לאירוע השקה חגיגי של אתר “פותחים את התקציב” החדש, שייערך בכנסת בנוכחות חה”כ סתיו שפיר, השר וחה”כ לשעבר מיכאל איתן, חה”כ אלעזר שטרן, ארגוני השקיפות הגדולים בישראל, מומחים ומשתתפים מהציבור. האירוע יערך ביום רביעי ה- 3/12/2014, בין השעות 15:00-17:00, בחדר ועדת החינוך בכנסת.  כולם מוזמנים! יש להירשם מראש.

מדוע אנו “פותחים את התקציב”?

תקציב המדינה משפיע על כל אחת ואחד מאיתנו, אך מעטים הם האנשים (כולל חברי הכנסת) שמסוגלים לקרוא אותו קריאה מושכלת, לעקוב אחר השינויים התכופים המתרחשים בו במהלך השנה ולהבין את המשמעויות שלו. מאז שנת 2011 הסדנא לידע ציבורי מנגישה את המידע החשוב הזה לציבור בישראל. תחילה באתר התקציב הפתוח, ולאחר מכן ב “פותחן התקציב“.

לרגל הצגת הצעת תקציב חדשה לשנת 2015, מתנדבי ומתנדבות הסדנא לידע ציבורי גאים להשיק אתר חדש שחושף לראשונה גם את השינויים העצומים שמתרחשים בתקציב רגע אחרי שהוא מאושר, באמצעות העברות תקציביות, דילים פוליטים ועסקאות מאחורי הקלעים. האתר החדש יאפשר לפקח על כל העברה, עוד לפני שהיא עולה לדיון בוועדת הכספים ואף להרשם למערכת התראות שתעדכן באימייל מפורט דקות מספר אחרי שמתפרסמות הבקשות להעברה באתר משרד האוצר. זהו צעד נוסף להגברת השקיפות והאחריותיות של נבחרנו ולקידום השתתפות ומעורבות אזרחית בישראל.

מקווים לראותכם!

בברכה,

הסדנא  לידע ציבורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *