הלאה!

הלאה!

צריך ללכת הלאה,
לטפס למעלה,
ולא להרתע.
הלאה!
עוד ללכת הלאה,
רק ללכת הלאה,
ולא להכנע.

(קובי לוריא)

עבר עלי שבוע מטורף.  זה התחיל בהבנה שמסיבה לא ברורה הכנסת מתפזרת ומקדימים את הבחירות כך שלסדנא יש כחודש להערך לבחירות המקדימות ועוד שלושה חודשים להערך לבחירות.  בהתחלה זה מאוד עיצבן אותי – למה בלחץ? מעל לכל אני מאמין ביום עבודה פורה של שבע שעות, והיה לי ברור שעד סוף הקיץ, אני עובד בטירוף ולא ברור לי למה.

ואז נזכרתי בילדות בנתניה והגנים שמקורם מדרום הים הגדול  התעוררו והדם עלה לי לראש ואז התחלתי למלמל ביני לביני: “בו.  צא.  צאצא יא מניאק.”

כינסתי ישיבת חירום ביום חמישי בצהריים בהשתתפות אלון, עמית, אסתי, יובל המנכ”ל, מושון, איריס ובני ובה החלטנו שבשלושת השבועות עד הפריימריס נתמקד בהנפקת תעודות גמר לח”כים המבוססת על אג’נדות של תנועות מוכרות, כמו “מטות ערים”, “המשמר החברתי”, “חיים וסביבה” ו”המרכז הרפורמי לדת ומדינה” ולתת לגולש את החופש לקבוע את טעמו בעזרת אקולייזר (כמו כאן) .  התחלתי לעבוד על פיתוח הממשק כשבמקביל אלון מוביל את העבודה על חיזוק האג’נדות.

בהתייעצות עם מושון ואדם החלטנו למפות את הציון שכנסת פתוחה נותנת היום לכל ח”כ: מ 100% לתומכת אדוקה שמצביעה תמיד עם האג’נדה ועד -100% למתנגד הכי חריף, למיקום יחסי – מספר מ 1 ועד 125 – מספר הח”כים שהושבעו לכנסת ה18.  בהתבסס על העבודה של אמיר בשיפור ביצועים, פיתחתי ממשק יעיל לשליפת ציוני הח”כ באג’נדות השונות.  אחרי שהיה לי ממשק נתונים פיתחתי ממשק ראשוני להצגת תעודות הגמר וביום ראשון אחרי הצהריים העלתי אב טיפוס של תעודות הגמר ושלחתי בקשה למשוב על ממשק הנתונים.

שי מצא בעיה בממשק הנתונים והציע לעזור ולשפרו. ביום שני בערב נפגשנו במפגש הפיתוח ובסיומו שי שלח לי את הקוד שלו. היום משכתי את הקוד שלו ושידרגתי את השרת.
במפגש הפיתוח גם ישבתי עם הצוות של מפלגה פתוחה:  אביבית, עמיחי, בועז, אופיר, יובל כהן, רן אורן, עופר אבן ויורם ואודי שפירא ואחרים. עידכנתי אותם לגבי התוכנית של כנסת פתוחה ודיברתי על ההכנות לפריימריז. סיפרתי להם על הפרויקט השני שאני מריץ במקביל – אתר שאלות ותשובות בדומה לאתר “צפים” אותו הקמתי לקראת הבחירות הקודמות ובעזרתו החלטתי עבור מי להצביע.  “צפים” מאפשר למצביעים להעלות שאלות למועמדים, לקרוא את תשובות המועמדים ולתת חיזוקים חיוביים לתשובות המועמדים. בנוסף, לכל מועמד יש עמוד ופיד בו מרוכזות תשובותיו כך שהבוחרים יוכלו להכיר את המתמודדים ולעקוב אחריהם.
אני מאמין שאתר שו”ת הוא חיוני מכיוון שהסדנא חייבת לתת במה גם למועמדים חדשים. ביום רביעי ביקשתי מזוהר ויהונתן עזרה במציאת פרויקט קוד פתוח שיכול לעזור.  זוהר מצא את שפדו ואני פתחתי שם חשבון והתחלתי לשחק עם המערכת. ביום ראשון בבוקר סיפרתי לבוריס, אחד המפתחים המוכשרים שאני מכיר, על הפרויקט.  בוריס שיכנע אותי שעדיף לפתח מערכת מההתחלה וסיכמנו שנתחיל לעבוד בדואל על אפיון המערכת. ביום שני סגרנו את האפיון ובוריס שלח הצעת מחיר, אבל בינתיים עברתי עליה רק ברפרוף – היא מפורטת במידה וכוללת אפיון בצורת תסריטי משתמשים, חלוקת העבודה לשעות והצעת מחיר.

אתמול בבוקר איך שיצאתי מהמיטה אישתי אמרה לי שאין בחירות והופ, הלך היום על בהיה בפיד הלא יאמן וחיפוש אחר מזור .

אז זהו, לפני כשעה עבר היום הארור הזה ואני ממשיך הלאה.

[עידכון: סוף הפוסט פוצל לפוסט חדש: לכבוש את הכנסת מחדש]

[עדכון: היתה עוד ישיבה חשובה במפגש עם יובל, אבישי, אמיר, עמית, יותםֿ אלון דותן, אביבית, אלון ואלכס על ההערכות לבחירות שאני עדיין מעכל…]

 

 

4 תגובות
  1. amit
    amit אומר:

    המוזר הוא שאני דווקא שומע מסביב אנשים מבסוטים מאתמול…

    Reply

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *