נתונים מעניינים מפעילות הפרסום בגוגל של כנסת פתוחה – סוף יוני 2012
באפריל 2012, קיבלה הסדנא לידע ציבורי אישור למילגת פרסום בגוגל (Google Grants), ובתחילת מאי 2012 יצא לדרך מסע פרסום בגוגל, בשלב ראשון רק לאתר “כנסת פתוחה”.
אלכס רוזנפרב השקיע המון עבודה בהקמה של שני ערוצי פרסום ראשוניים – הראשון עבור חיפושים של שמות חברי כנסת, והשני עבור חיפושים כלליים שקשורים למפלגות ותחומי פעילות הכנסת.
מסע הפרסום רץ ומצטברים בו נתונים סטטיסטיים מעניינים – חשבתי שיהיה נחמד לחלוק עם כולם.
להלן נתונים מסכמים לפעילות הפרסום בגוגל לתקופה שבין 8 למאי 2012 ועד 20 ליוני 2012:
כללי
סה”כ מודעות פרסום של הסדנא הופיעו בתוצאות החיפוש בגוגל 309,760 פעמים, והניבו 6,733 כניסות לאתר “כנסת פתוחה”.
בתחום חברי הכנסת
סה”כ 49,958 הופעות של מודעות הקשורות לשמות חברי כנסת, מתוכן 763 קליקים (כניסות לדפים אישיים של חברי כנסת בתוך אתר “כנסת פתוחה”).
חברי כנסת הכי “מחופשים” בתקופה האמורה:
גדעון עזרא – 5,065 הופעות של מודעות (כ-90% מההופעות ב-17 במאי).
אנסטסיה מיכאלי – 4,806 הופעות של מודעות (כ-75% מההופעות ב-14 ביוני).
בנימין נתניהו – 3,699 הופעות של מודעות (כ-20% מההופעות ב-9 למאי, וכ-31% בשבוע האחרון של מאי).
איתן כבל – 2,827 הופעות של מודעות (כ-13% מההופעות ב-23 למאי).
אורי אורבך – 1,828 הופעות של מודעות (כ-55% מההופעות בין התאריכים 3 עד 10 ליוני).
ועוד בנושא זה – תראו כמה הנתונים מתקשרים יפה למציאות בשטח (תודה ליובל אדמון על התוספת):
ב-17.5 ח”כ גדעון עזרא נפטר ממחלת הסרטן
ב-14.6 אנסטסיה מיכאלי טינפה עוד פעם את הפה בנושא הומואים ולסביות.
ה-9.5 זה יום אחרי שהתברר שביבי עשה את התרגיל עם מופז של ביטול הבחירות
ה-23.5 זה יום פרסום התוצאות בהן איתן כבל הפסיד בבחירות לראשות ההסתדרות.
בשבועיים הראשונים של יוני אורי אורבך אושפז בביה”ח עם זיהום.
מילות מפתח שהביאו את מירב הגולשים לתוך אתר “כנסת פתוחה” בתקופה האמורה:
מילת מפתח |
הופעות בגוגל |
כניסות לאתר (קליקים) |
שיעור הקלקות* |
הצעת חוק |
19040 |
1155 |
6.07% |
כנסת ישראל |
48837 |
868 |
1.78% |
הצעות חוק |
6985 |
443 |
6.34% |
וועדת |
34759 |
274 |
0.79% |
מפלגות |
30988 |
272 |
0.88% |
ועדות הכנסת |
2565 |
207 |
8.07% |
הליכוד |
7331 |
198 |
2.70% |
האיחוד הלאומי |
1620 |
172 |
10.62% |
ישראל ביתנו |
2355 |
169 |
7.18% |
הבית היהודי |
6807 |
167 |
2.45% |
חברי הכנסת |
6578 |
141 |
2.14% |
חבר כנסת |
7464 |
129 |
1.73% |
מפלגת קדימה |
2207 |
126 |
5.71% |
ש”ס |
5696 |
115 |
2.02% |
מפלגת עבודה |
3968 |
104 |
2.62% |
הצעות חוק בכנסת |
501 |
101 |
20.16% |
מפלגות בכנסת |
1422 |
101 |
7.10% |
* שיעור הקלקות מבטא את הרלוונטיות של המודעות מול הצורך שהביע הגולש בחיפוש – נהוג להתייחס לשיעור הקלקות גבוה מ-1% כמייצג רלוונטיות טובה, וככל שהאחוז גבוה יותר כך הרלוונטיות גבוהה יותר.
אסף וכתב: אסף נומיס.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!