נתונים מעניינים מפעילות הפרסום בגוגל של כנסת פתוחה – סוף יוני 2012

באפריל 2012, קיבלה הסדנא לידע ציבורי אישור למילגת פרסום בגוגל (Google Grants), ובתחילת מאי 2012 יצא לדרך מסע פרסום בגוגל, בשלב ראשון רק לאתר “כנסת פתוחה”.

אלכס רוזנפרב השקיע המון עבודה בהקמה של שני ערוצי פרסום ראשוניים – הראשון עבור חיפושים של שמות חברי כנסת, והשני עבור חיפושים כלליים שקשורים למפלגות ותחומי פעילות הכנסת.

מסע הפרסום רץ ומצטברים בו נתונים סטטיסטיים מעניינים – חשבתי שיהיה נחמד לחלוק עם כולם.

להלן נתונים מסכמים לפעילות הפרסום בגוגל לתקופה שבין 8 למאי 2012 ועד 20 ליוני 2012:

כללי
סה”כ מודעות פרסום של הסדנא הופיעו בתוצאות החיפוש בגוגל 309,760 פעמים, והניבו 6,733 כניסות לאתר “כנסת פתוחה”.

בתחום חברי הכנסת
סה”כ 49,958 הופעות של מודעות הקשורות לשמות חברי כנסת, מתוכן 763 קליקים (כניסות לדפים אישיים של חברי כנסת בתוך אתר “כנסת פתוחה”).

חברי כנסת הכי “מחופשים” בתקופה האמורה:
גדעון עזרא – 5,065 הופעות של מודעות (כ-90% מההופעות ב-17 במאי).
אנסטסיה מיכאלי – 4,806 הופעות של מודעות (כ-75% מההופעות ב-14 ביוני).
בנימין נתניהו – 3,699 הופעות של מודעות (כ-20% מההופעות ב-9 למאי, וכ-31% בשבוע האחרון של מאי).
איתן כבל – 2,827 הופעות של מודעות (כ-13% מההופעות ב-23 למאי).
אורי אורבך – 1,828 הופעות של מודעות (כ-55% מההופעות בין התאריכים 3 עד 10 ליוני).

ועוד בנושא זה – תראו כמה הנתונים מתקשרים יפה למציאות בשטח (תודה ליובל אדמון על התוספת):
ב-17.5 ח”כ גדעון עזרא נפטר ממחלת הסרטן
ב-14.6 אנסטסיה מיכאלי טינפה עוד פעם את הפה בנושא הומואים ולסביות.
ה-9.5 זה יום אחרי שהתברר שביבי עשה את התרגיל עם מופז של ביטול הבחירות
ה-23.5 זה יום פרסום התוצאות בהן איתן כבל הפסיד בבחירות לראשות ההסתדרות.
בשבועיים הראשונים של יוני אורי אורבך אושפז בביה”ח עם זיהום.

מילות מפתח שהביאו את מירב הגולשים לתוך אתר “כנסת פתוחה” בתקופה האמורה:

מילת מפתח

הופעות בגוגל  

כניסות לאתר (קליקים)  

שיעור הקלקות*

הצעת חוק

19040

1155

6.07%

כנסת ישראל

48837

868

1.78%

הצעות חוק

6985

443

6.34%

וועדת

34759

274

0.79%

מפלגות

30988

272

0.88%

ועדות הכנסת

2565

207

8.07%

הליכוד

7331

198

2.70%

האיחוד הלאומי

1620

172

10.62%

ישראל ביתנו

2355

169

7.18%

הבית היהודי

6807

167

2.45%

חברי הכנסת

6578

141

2.14%

חבר כנסת

7464

129

1.73%

מפלגת קדימה

2207

126

5.71%

ש”ס

5696

115

2.02%

מפלגת עבודה

3968

104

2.62%

הצעות חוק בכנסת

501

101

20.16%

מפלגות בכנסת

1422

101

7.10%

* שיעור הקלקות מבטא את הרלוונטיות של המודעות מול הצורך שהביע הגולש בחיפוש – נהוג להתייחס לשיעור הקלקות גבוה מ-1% כמייצג רלוונטיות טובה, וככל שהאחוז גבוה יותר כך הרלוונטיות גבוהה יותר.

אסף וכתב: אסף נומיס.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published.