עדכונים שבועיים – 17.2.13

1. ביום רביעי הקרוב 20.2 יתקיים בכנסת אירוע אותו יוזם השר מיקי איתן בנושא ממשל פתוח. מדובר בסוג של “העברת מקל” של איתן לח”כים החדשים ואנחנו ניקח בו חלק יחד עם ארגוני חברה אזרחית נוספים מהתחום (התנועה לחופש המידע, שבי”ל, המשמר החברתי ועוד). על סדר היום ברביעי בכנסת:
בשעה 11:00 תהיה ישיבה משותפת לנו ולנציגי הארגונים, על מנת לבנות שיתוף פעולה ולתאם עמדות לקראת תחילת הפעילות האמיתית של הכנסת ה-19. ח”כ מיקי רוזנטל, שכבר נרשם כיו”ר שדולה למען חופש מידע, ייקח חלק בדיון גם כן.
בשעה 12:00 נסתובב פעילים של הסדנא באזור מליאת הכנסת על מנת להזמין ח”כים להיכנס לאירוע של השר איתן ושלנו, אשר יתקיים בעצמו בשעה 12:30 בחדר ועדת החוקה חוק ומשפט. באירוע עצמו ידברו בין היתר השר איתן, בני דאון מטעמנו ונציגים נוספים. כאמור הרעיון הוא לרתום את הח”כים לנושא ממשל פתוח, על מנת שיהיו לנו שותפים בכנסת הקרובה.

נרשמו בינתיים כ-10 מתנדבים לאירוע, אני אהיה איתכם בקשר מחר במייל על מנת להתכונן לאירוע עצמו. בבוקר האירוע נשכור כמה אייפדים (ומי שיש לו משלו שיביא) ונבוא עם חולצות כנסת פתוחה (מתחת לחולצה ארוכה כי אסור להיכנס לכנסת עם חולצות של ארגונים) לכנסת בשעה 10:30.

אשלח תדריך מסודר במייל כאמור מחר (על מנת לא להטריח למפגש הפיתוח את מי שלא נוח לו להגיע).

2. אנחנו מתחילים לעבוד על מסיבת השקת “כנסת פתוחה 19.0” (כנסת פתוחה מותאמת לכנסת ה-19)… היא תתקיים ככל הנראה בתחילת מרץ… פרטים בקרוב.
3. הכנס הרעיוני של הסדנא עליו עדכנו רבות צפוי גם הוא להתקיים במהלך מרץ. טרם נסגר 8-9.3 או 15-16.3 מכיוון שאנחנו עדיין בודקים אפשרויות של מקום מתאים, אבל אני מזכיר שמדובר באחד מאירועי השיא של הסדנא במהלך השנה, ממש אירוע מכונן שאמור להוציא אותנו לדרך משותפת ומגובשת לשנה הקרובה לפחות, אז נא להביא את זה בחשבון. אני מקווה שעד סוף השבוע יהיו תאריך ומקום סגורים.
4. במהלך השבועיים האחרונים מתקיימות פגישות של מור, גל ואני עם מובילי הפרויקטים בסדנא, כחלק מתהליך הייעוץ הארגוני שאנחנו עוברים ובניית תכנית העבודה לשנת 2013. תודה רבה למובילים על הפידבק המעולה עד כה, ולבודדים שעוד לא הצלחנו לשבת איתם עדיין- אשמח מאוד אם תשיבו בקרוב לגבי מועד מתאים. תודה.
5. מחר (יום שני) מתקיים כנס חורף של עמותת אשנב, בנושא “ארגז הכלים של האזרח הדיגיטלי“, במשרדי גוגל משעה 16:30-19:30. מי שרוצה לקפוץ לפני מפגש הפיתוח (שמתקיים כאמור ב”עורו”) מוזמן, קלינגר ואני מדברים שם…

6. מחר (יום שני) יש גם פגישה עם נציגי המשמר החברתי בנושא שיתופי פעולה אפשריים של הסדנא למשמר. זה יתקיים במפגש הפיתוח בשעה 20:00. פרטים אצל גל.

7. שבוע שעבר היה עמוס בפגישות מעניינות, וגל ואני שלחנו סיכומים שלהן. למי שפספס, הנה פגישה עם שרת החקלאות, עם העוזר של מיקי רוזנטלועם מנהלת המ.מ.מ.

נתראה מחר ב”עורו” ב-18:00, ולירושלמים שבינינו- ביום רביעי ב-18:00 בספרייה הלאומית.
 

פיתוח אתר כנסת פתוחה – מאיר קריחלי

השבוע עמד בסימן סיום ההתאמות לעיצוב החדש, בטח יהיו כאלה שיצוצו פה ושם, אך בגדול הגענו. כעת כל מה שנשאר זה ה-UX :-/

    • הותאמו עמודי פרופיל המשתמש (עריכת פרופיל, שינוי avatar, עמוד הפרופיל הציבורי, הארות המשתמש ורשימת התיוגים).
    • בשעה טובה הובא העמוד הבעייתי ביותר, פרוטוקול ישיבת וועדה, למצב “אכיל”.
    • סוף סוף אותרה הבעיה שגרמה ל-migrations לא מוצלחים ב-social_auth. עודכן קובץ ה-requirements.txt לשקף זאת ובקרוב נפיק בסיס נתונים חדש למפתחים.
    • לקח זמן, אך בסופו של דבר שודרג הקוד בשרתי ה-db1 וה-db2 לגרסאות האחרונות של הפרוייקט ושימוש ב-virtualenv.
    • עודכן קובץ ה-fabfile (המשמש אותנו לפעילות ניהול מערכת) כך שיידע להסתדר עם מבנה התיקיות השונה שיש בשרתי ה-db לעומת שרתי ה-web.
  • קבצי ה-less אשר משמשים אותנו ליצירת ה-css אוחדו ממאגר נפרד לתוך מאגר הפרוייקט.
  • מיזוגים:
      • 63 מעפרי – שיפור ה-parsing של המידע מאתר הכנסת.
      • 64 של giladdo, הותאם ע”י עפרי – מאפשר לעורכי התוכן לערוך כותרת הצעת חוק בעמוד (במקום לעבור דרך ממשק הניהול).
  • באגים שנסגרו:
      • #3900 – מידע no-vote חסר ב-agenda pie (והצגתו כשקוף).
      • #3855 –  התאמת committees/committeemeeting_detail.html.
  • עדכונים לתיעוד המפתחים:
      • נוסף מדור לעבודה עם ה-css (הנדרש כדי “להדר” את קבצי ה-less ל-css שישמש באתר)
      • נוסף מדור המסביר את בניית התיעוד עצמו (לטובת אלו שירצו לעבוד עליו).

ועוד קצת לקראת סיום:

בני “נידב” אותי להרצות במפגש ה-pyweb האחרון אודות הכנסת הפתוחה, דברים ששופרו, דברים שיש לדעתי לשפר וכו’. לצערי לא נותר זמן להרצאה שלי (כמו גם זו של יהונתן דניב), כך שזה די “עלה” לי ביום העבודה של יום שני שהכנתי בו את העסק. אם מעניין אתכם, המצגת זמינה באתר שלי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *