עדכונים שבועיים – 3.2.13

1. זהו, סיימנו את קמפיין הבחירות שלנו, ותודה ענקית לעמית שהוביל את זה (אני חושב שכבר הודיתי, גם לעמית וגם לאחרים, אבל הנה אני עושה את זה שוב). נתונים של סיכום הקמפיין נשלחו לכולם, תמונות מהשטח הועלו לפייסבוק, את הצ’ק על קמפיין Headstart המצוין ושובר השיאים נקבל בקרב, ועכשיו המחשבות נתונות לאיך משמרים את ההצלחה הזו. איך גורמים לאזרחי ישראל להמשיך להיות מעורבים, להמשיך להשתמש בכנסת פתוחה ובעיקר- איך נשפיע על הדיון הציבורי הער שהולך להתרחש במהלך מרץ סביב אישור תקציב המדינה המקוצץ? עמית מוביל את זה, מי שרוצה לעזור מוזמן ליצור איתו קשר.

2. בהקשר הזה, אנחנו שוקלים את האפשרות לקיים מסיבת השקה לכנסת פתוחה 19.0 (עם נתוני הכנסת ה-19), לפני תחילת הפעילות הראסמית של הכנסת. הרעיון הוא, מעבר לאמירת תודה לעצמנו על תקופת הפעילות האינטנסיבית של הבחירות וסתם ליהנות, גם למנף את זה בשביל להביא ח”כים ואנשים שאנחנו חפצים ביקרם (או יותר נכון- רוצים שהם יחפצו בנו) להיפגש ולחזק את כנסת פתוחה ואת הפעילות שלנו. מי שרוצה לעזור- נא ליצור קשר עם עמית או איתי.

3. בישיבת הוועד האחרונה אושרו, בין היתר, נהלי החזרי הוצאות למתנדבים ולשכירים של הסדנא. מי שנוסע לנסיעות שקשורות לפעילות הסדנא, פגישות וכו’, זה מאוד רלוונטי עבורכם ותעיפו מבט בבקשה.

4. לפני כמה שבועות הסדנא חגגה שנתיים להיווסדה כעמותה. מעבר לתאריך הסמלי, מה שחשוב הוא שאחרי שנתיים של פעילות עמותה יכולה להגיש בקשה לאישור ניהול תקין. במקביל, קיבלנו אישור מרשם העמותות על “הגשת מסמכים” לשנת 2012 ו-2013, מה שיאפשר לנו להתחיל תהליך לקבלת אישור סעיף 46א לפקודת מס הכנסה, המקנה החזרי מס למי שתורם לנו. השילוב של ניהול תקין ו-46א מקל מאוד על גיוס משאבים, קבלת תרומות, קבלת כסף ממשלתי ועוד. בקיצור, זה פותח דלתות.
אני מעדכן על זה לא סתם, אלא גם על מנת לשאול את הקהילה- האם אתם מכירים משרדי רו”ח מומחים לעמותות עם דגש על הובלת תהליך לקבלת 46א? זה משרדים מסוימים מתמקצעים בזה כי מדובר בתהליך מסובך. אם כן, אנא תפנו אותם אלי. עוד יותר טוב- אם אתם מכירים משרד שמתמה בנושא ורוצה לתרום קצת לקהילה ולהוביל לנו את התהליך הזה פרו-בונו או במחיר סמלי….

5. בשעה טובה ומוצלחת עידו עברי מוביל פרויקט רשויות מקומיות פתוחות השלים את הצוות שיוביל את הפיתוח של התקציב הפתוח המקומי (פרויקט משותף עם גוגל, המכון הישראלי לדמוקרטיה, שתיל, הג’וינט, יד הנדיב ועוד רבים וטובים). את צד פיתוח התוכנה יובילו כאמור יהונתן דניב ופול וולש, ואת העיצוב- סטודיו ביקון אופנהיים. בהצלחה!

6. ביום ראשון האחרון הגיעו חדשות מצוינת גם מכיוון הספרייה הלאומית, שם הוועד המנהל של הספרייה אישר רשמית את שיתוף הפעולה עם הסדנא סביב הקמת hub בשטח הספרייה. זה אומר שהצעדים הבאים הם ניסוח וחתימת חוזה מול הספרייה, הפיכת מסמך הקונצפט שלנו לתכנית עבודה מסודרת ומתומחרת, ועבודה מאומצת לגיוס המשאבים הנדרשים להפעלת המקום. מי שרוצה לעזור עם זה (דגש על תכנית העבודה והתמחור) שידבר עם עידו ואיתי.

7. היוזמה של code for israel מתקדמת יפה עם קרן שוסטרמן. מור ואסתי כץ מובילות את הנושא, וההתחלה תהיה כנראה האקתון במאי בו נשתתף אנחנו וגם מתכנתים מארה”ב. הפוטנציאל גדול מאוד ומי שרוצה עוד פרטים ובעיקר לעזור, נא ליצור קשר איתן.

8. דבר אחרון אך חשוב לא פחות משאר העדכונים- אני מזכיר שבתחילת מרץ נקיים סופ”ש רעיוני של הסדנא, שיהווה סוג של שיא של תהליך הייעוץ הארגוני שאנחנו עוברים עם שרה בכור, ויאפשר לנו להציף כקהילה את כל מה שחשוב לנו, להגדיר חזון ואסטרטגיה ארגונית, לסגור תכנית עבודה ל-2013 ועוד. נשמע יומרני? אכן כן, ובשביל שזה יצליח צריך מקסימום חברי קהילה באירוע, עם נכונות אדירה לעזור לזה להצליח. פרטים בקרוב.

פיתוח כנסת פתוחה – מאיר קריחלי

השבוע עמד בסימן המשך החלת העיצוב על העמודים השונים. עמודי ההצבעות היו האחרונים לקבל את מתיחת הפנים (בהתעלם מהעובדה שאין גישה ישירה אליהם מהניווט).

לדעתי הרוב המוחלט של העמודים עבר התאמה (וכעת ממתינים לעיצוב/חווית משתמש).

ה”עבריינים” העיקריים הם עמודי התגים ופרוטול ועדה. לגבי האחרון, לפי הבנתי מתבצעת עבודה על שימוש בפלאגין חדש עבור “הארות”. האם מישהו יודע מה קורה עם זה?

נתקלתם בעמודים נוספים שלא הותאמו לעיצוב ? נא לדווח.
שולב הקוד של עפרי שהופך את יישום ה-polyorg לדף המציג את הסיעות בכנסת ה-19. גל הזינה את המידע הנדרש (מספר מושבים) להפיכתו לפעיל.
היה באג עקב שינוי קוד ה-polyorg שגרם לקישורים ישנים לעמודים של סיעות שלא נכנסו לזרוק שגיאות 500 ולספאם למנויים על הודעות שגיאה מהשרת. טופל (כעת יהיה 404).
באותו נושא, עמוד פירוט הסיעה של ה-polyorg גרם לי כאב ראש 😉 סודר כך שיתאים יותר לעיצוב החדש.
ייוצר בסיס נתונים חדש למפתחים המכיל מידע מעודכן ולפתור בעיות migration קיימות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *