עדכונים שבועיים – 17.3.13

1. השבועות האחרונים בסימן שלושה אירועים מרכזיים: א. מסיבת ההשקה של כנסת פתוחה 19.0, הכנס הרעיוני של הסדנא ואישור תכנית העבודה השנתית על ידי הוועד המנהל:
א. המסיבה- אז אני מקווה שאין צורך לפרט יותר מדי כי הרבה פעילים של הסדנא היו, שתו ונהנו בחמישי האחרון בקמפוס של גוגל. היה אחלה לאירוע לדעתי, ואני שמח מאוד שהייתה לנו הזדמנות ליהנות יחד כקהילה וגם להביא הרבה מאוד תומכים וחברים של הסדנא לאירוע משותף. מי שצילם תמונות באירוע ומעוניין שנעלה אותן בדפי הפייסבוק של הסדנא ושל כנסת פתוחה, נא לשלוח ישירות לגל. תודה!

ב. הכנס הרעיוני- טוב אז רובכם עניתם כבר על השאלון ששלחנו לגבי מועד הכנס, לאחר שגילינו שכיוונו בטעות לחופשת פסח… 🙂 מהממצאים עולה שרוב פעילי הסדנא מעדיפים שהכנס יתקיים באמצע השבוע ולא בשבת, ושיתקיים באזור תל אביב. חודש אפריל מלא גם הוא בחגים, וגם בשבוע שנגמר ב-19.4 יש את כנס תרבות דיגיטלית בחולון, אז אנחנו מנסים לכוון ל-25-26.4 באזור תל אביב. זה יוצא חמישי-שישי, ככה שאם זה אכן יסתדר זה יבוא על חשבון יום עבודה אחד וייגמר לפני כניסת השבת. ביום שישי הקרוב אנחנו מקיימים מפגש של המנחים של הכנס, ואחריו אני מניח שנוציא עוד הרבה פרטים לגבי האירוע עצמו (המנחים צריכים יחד לבנות את התכנים).
ג. תכנית העבודה השנתית- אז גם על זה כבר עדכנתי רבות. הוועד המנהל שלנו מעוניין לאשר את תכנית העבודה בשבועות הקרובים, על מנת לא לעצור תהליכים חשובים שעלולים להתעכב בגלל התהליך הארגוני שלנו. יש מצב שמהכנס הרעיוני ייצאו תוצרים שיחייבו התאמות בתכנית העבודה שתאושר, וגם זה בסדר.

2. התבשרנו לפני כשבועיים שזכינו שוב במענק שנתי מהקרן החדשה לישראל על סך 25,000 דולר. זהו מענק חשוב מאוד שמאפשר לנו להמשיך את הפעילות של העמותה גם בשנה הקרובה. עדיין אנחנו רוצים לגייס עוד הרבה יותר מזה, בשביל לקיים פעילות משמעותית ולהתרחב, אבל זוהי התחלה טובה.

3. פרויקט התקציב הפתוח ברשויות מקומיות, בהובלת עידו עברי, ממשיך להתקדם. אנחנו עובדים על זה כאמור יחד עם המכון הישראלי לדמוקרטיה, הג’וינט, גוגל ישראל, ועם שיתוף פעולה של שתיל, אונ’ תל אביב והתנועה לחופש המידע. ביום חמישי 4.4 צפוי להתקיים בגוגל “מפגש השראה” בהובלת הג’וינט בו יוצג הפרויקט ובעיקר הרקע של ממשל פתוח לראשי רשויות ובכירים ברשויות מקומיות. בינתיים נרשמו לא מעט ואנחנו מקווים למצוא מתוכם כמה שותפים רציניים. בינתיים יהונתן דניב ופול וולש ממשיכים להתקדם עם הפיתוח, וסטודיו בייקון-אופנהיים יוביל את העיצוב.

4. בשבוע שעבר נפגשנו ניר יריב, יאיר אסף שפירא, עידו עברי ואני עם המשנה למנכ”ל משרד רה”מ בנושא פרויקט תב”ע פתוחה. זאת, מכיוון שהוא הפונקציה במשרד שמתעסק בתשתיות ודיור. היה מעניין והוא בהחלט התלהב מהפרויקט, וגם ביקש מאיתנו להציג את זה לכרמלה אבנר ה-CIO הממשלתי וכן בינת שוורץ ראש מנהל תכנון במשרד הפנים. מה שכן, הפגישה המחישה לנו לדעתי שוב כמה תהליכים של שיתוף פעולה עם הרשויות (מה שנקרא “קשרי ממשל” בז’רגון שלנו) הם מסובכים וארוכי טווח, כמה צריך לעבוד קשה בשביל להתחיל לפרוץ שם מחסומים.

5. שבוע שעבר התקיים גם יום עיון של רשות השידור, בהובלת יו”ר הרשות, לגבי התפקיד שלה בעתיד. הם עוברים שינויים מבניים ואסטרטגיים וזה מאוד מעניין לראות את זה. הדיון התמקד במדיה דיגיטלית והם רצו להתייעץ עם ארגוני חברה אזרחית בנושא. מה שהיה מאוד ברור מהפידבק שנתנו זה שהם צריכים לפתוח לציבור את כל החומרים שלהם, ארכיונים וכו’, עם הרישיונות המתאימים על מנת שהציבור יוכל לעשות בהם שימוש. הרי גם זה מידע ציבורי ומן הראוי שישוחרר בהתאם לעקרונות המידע הציבורי. הם גם ניסו לחשוב בצורה חיובית על הרשות כמתווך ומפיץ של מידע ציבורי, אבל אני חייב להודות שעל אף שעודדתי את זה קשה לי לראות איך זה בדיוק יעבוד מול data.gov.il ומה בדיוק התפקיד של רשות השידור יהיה בעניין הזה. בכל מקרה, הם ביקשו מקלינגר וממני להכין להם מסמך קצר עם ההמלצות שלנו, ואכן נעשה את זה.

6. פגישה נוספת שהתקיימה שבוע שעבר הייתה עם נציגי “תנועת המורים”. הם באו ללמוד מאיתנו קצת לגבי צורת העבודה שלנו והמבנה הארגוני, וגם לחשוב על פרויקטים משותפים. לדעתי יש עכשיו הזדמנות פז לקדם את הנושא של שקיפות במערכת החינוך, בעקבות כניסת הרב שי פירון לתפיקד שר החינוך. הוא היה כידוע עד לא מזמן מנכ”ל ארגון “הכל חינוך”, ונפגשנו איתו בעבר אלונה מנכ”ל התנועה לחופש המידע ואני בעניין הנגשת מידע תקציבי של משרד החינוך והוא מאוד תמך. מעניין אם מה שרואים מכאן רואים גם משם…

מאיר קריחלי – מפתח אתר כנסת פתוחה

נראה כי יותר ויותר משאבים מופנים לכיוון טיפול ב-PR וסגירת באגים, ימים טובים 🙂 מישהו אמר מסיבה ?

כמו שבטח שמתם לב, השינוי העיקרי השבוע, שלקח את רוב זמן הפיתוח, הוא הגרסה הראשונית של מנגנון “הידעת ?” לעמוד הראשי כולל ממשק ניהול לעורכי התוכן.
תוסף ה-carousel של bootstrap לא עבד טוב מימין לשמאל, אותרה ונפתרה הבעיה.
עמוד האינדקס סונכרן גם למאגר ה-ok-static כדי לאפשר למעצבים להתפרע עליו.
השלמה אוטומטית בחיפוש גם על סיעות.
רשימת הח”כים הנוכחיים לא עודכנה בעת סנכרון הנתונים. למרות שלא נורא (לא משתנה באופן תדיר) וניתן להריץ ידנית מדי פעם, הוכל בכל זאת לסנכרון.

מיזוגים השבוע
74 – סוגר את באג 4004, MichaelDoron
77 – סוגר את 4005 ו-4048, ricardinho
78 – add all the members that spoke in a plenum meeting‏, astupidog
79 – Issue 4051: added call to presence percentage calculation‏, yoniYalovitsky
80 – סוגר את 4063, MichaelDoron

באגים שנסגרו השבוע
#3989 – חברי כנסת חדשים ללא מין
#3990 – חברי כנסת ה 18 שאינם בכנסת ה 19 מסומנים כחברי כנסת עדיין
#4004 – nbsp characters appear unescaped in the committee meeting titles
#4005 – Event inlines in committe’s admin blocks
#4048 – Non-Current members appear on the committee view
#4050 – Add party to search auto completion drop down
#4051 – Presence percentages don’t appear under commitee meeting page
#4063 – API V2 format=csv crashes if passed a single object instead of a list of objects

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *