עדכוני הסופ”ש מצוות הסדנא [25-30.1.2015]

אהלן,

לאסט וויק טונייט:

  1. תקשורת, חשמבירים ומה שביניהם: במפגש הפיתוח הקרוב, בשעה 19:30 ניר הירשמן יספר לנו על מאחורי הקלעים והפוליטיקות הקטנות והגדולות של כלי התקשורת. מובטחת הרצאה מרתקת וחשוב מאד להגיע כדי להבין איך אנחנו יכולים למנף את הבאז הנוכחי לקידום המטרות שלנו.
  2. מסתבר שההאקתון שלנו נופל על יום המידע הפתוח הבינלאומי המתקיים בחסות ה-OKFN. אז אנחנו על המפה! בינתיים הלוקיישן היחיד במזרח התיכון.
  3. ב-8.2.15 המרכז להעצמת האזרח מקיים כנס עם ראשי מפלגות בשיתוף משרד החינוך, וייקחו בו חלק מאות תלמידי י”ב מכל הארץ, המצביעים לראשונה. הכנס ייערך באונ’ ת”א, אולם “סמולארש”, להרשמה
  4. שתי כתבות בכלכליסט (1,2) חשפו השבוע בעזרת מפתח התקציב איך פועלת הרזרבה הסמויה של החטיבה להתיישבות ואיך נראים הצינורות שדרכם הכסף מוזרם הלאה: תמיכות, פטורים ממכרזים ועוד ועוד.
  5. Forbes פרסמו השבוע מאמר על הצדדים האפלים של מידע פתוח. למשל הם טוענים, ששיח המידע הפתוח בבריטניה נוצל כדי לקדם אג׳נדות ניאוליברליות ולהעמיק את ההפרטה של שירותי המדינה.
  6. ולקינוח ויזואליזציה נחמדה שמראה אילו סוגים של חברות משתמשת באילו סוגים של מידע ציבורי. זהו חלק מפרויקט המחקר Open Data 500 שמנסה בן היותר להעריך את הערך הכלכלי של פתיחת מידע ממשלתי.

סופשבוע נינוח,
מצוות הסדנא,
שבי, בני ומרי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *